8 Haziran 2015 Pazartesi

Pardus'a Python IDLE kurulumu

IDLE
Merhaba arkadaşlar
kısa bir süre önce windows 7 işletim sistemini terkedip bilgisayarıma yerli işletim sistemimiz olan
pardus'u kurdum. Windows'tan pardus'a geçince ilk zorlandığım şey metin düzenleyici oldu. Daha önce projelerimde python ile gelen idle'yi kullandığım için diğer metin düzenleyiciler bana fazlasıyla yabacı geldi. Mesela F5 le run yapamıyordum mecburi olarak konsoldan komut vermek gerekiyordu. Bu da benim gibi windows'ta hazıra alışmış biri için fazlasıyla ağır geldi. Neyse biraz araştırdıktan sonra aslında windows'taki ideyi pardus'a da kurmanın mümkün olduğunu öğrendim. Aslına bakarsanız GNU/Linux dağılımlarının çoğunda bunu yapmak mümkünmüş. Bildiğiniz üzere pardusda bir GNU/Linux dağılımı. Vel hasılı kelam uçbirimden (konsoldan)
sudo apt-get install idle 
komutunu verdiğinizde ilk önce sizden doğrulama için şifrenizi isteyip
[sudo] password for falanca: 
ardından
Devam etmek istiyor musunuz? [E/h] 
diye size soracak buna da e yazıp Enter tuşuna bastığınızda sisteminizde ön tanımlı olan -ki
python 2x ön tanımlıdır- python sürümünün idle kurulacaktır.Eğer siz python 3x in idesini kurmak isterseniz bu komutu şu şekilde değiştirirseniz
sudo apt-get install idle3 
kurulum gerçekleşecektir. Artık gönül rahatlığıyla Windows'ta ki gibi python'un ıdle'nı kullanabilir istediğiniz gibi F5 yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder